fredag den 21. juni 2019

Planteholdsopgave

Har indsamlet forskellige frø og blevet inspireret af grøntsagerne i køleskabet.
Eksperimentet er at plante frø i plastikkrus og se hvad der sker i processen.






Efter længere tid kan jeg konstatere at metoden med plastikkopper og frø i jorden hvor den har stået i solen og blevet vandet ikke har udviklet sig så hurtig som jeg troede.

Jeg har derefter forsøgt mig med andre planter/blomster. Jeg har købt forskellige blomster som jeg har plantet i blomsterjord jeg har købt og blandet op.

Det bliver så utrolig spændende at se hvad der kommer frem og hvor hurtigt. Jeg håber jeg kan tage noget med til eksamen og vise.










2 kommentarer:

  1. Hej Anne, Det bliver spændende at følge med i hvordan spire-eksperimentet forløber. Prøv at finde lidt litteratur du kan bruge i forbindelse med dit eksperiment og beskriv de frø du arbejder med, jeg vedlægger lige opgave beskrivelsen her:Beskriver hvilke frø du vil eksperimentere med at få til at spire samt hvilken foreløbig litteratur, der anvendes (ud over den obligatoriske: Kap. 5.1 Planter i pædagogisk praksis s. 83-108 i Natur og udeliv. Uderummet i pædagogisk praksis). Læs også gerne: Praktisk Økologi1/2007: Temanummer om børn og haveliv. vh ida og ib

    SvarSlet
  2. Hej Anne, håber du har nydt ferien. Er der nye blog indlæg på vej? Vi savner blogindlæg på dyreholdsopgave A og B samt naturmuseumsopgave.

    SvarSlet